09 februari 2009

Mijn favoriete reisbestemming

Ik heb daarnet iemand ontgoocheld. Een mevrouw belde me op. Je weet wel. Een lieve stem van een of ander call center die je vriendelijk vraagt naar je mening.Ze wou weten wat mijn favoriete reisbestemmingen zijn. Ik heb geen favoriete reisbestemmingen, het liefst van al reis ik niét. Reizen is voor mensen die thuis niet gelukkig zijn, heb ik haar gezegd.
Dat leverde een seconde stilte op. Ze hapte naar adem en ik hoorde ze naar een vraag zoeken. Die kwam. Of ik dat standpunt wou motiveren. Nee, dat wou ik niet. Omdat thuiszijn de natuurlijke toestand van de mens is. Wie die natuurlijke toestand wil wijzigen moet dat motiveren. De reiziger dus, niet ik. Thuis ben je thuis, dat volstaat als motivatie. Dat zei ik die mevrouw.

1 reacties:

Anoniem zei

Hallo Gerry, ik kwam op je blog ivm de strip onnoembaren. Maar ik zat even verder te kijken. Geweldig antwoord tav de vraag mbt je favoriete reisbestemming. Ik had het zelf kunnen geven, alleen niet met die mooie woorden.

mvgr
Rene

Mogelijk gerelateerde posts