28 juni 2007

'Hoe' is belangrijker dan 'wat'.

Weet je, we zijn tegenwoordig allemaal publieke figuren. Die stelling is heel eenvoudig aan te tonen. Tegenwoordig heeft iedereen wel een blog, dus is iedereen een uitgever. Iedereen heeft ook wel een mobieltje met een camera, dus is iedereen een paparazzo. Iedereen kan een filmpje uploaden naar YouTube, dus is iedereen een filmmaker. Met andere woorden, als iedereen een paparazzo, uitgever en filmmaker is, wordt de rest van de wereld - dus weer iedereen - publieke figuren.
Het wordt dus heel belangrijk hoe je je in deze publieke wereld gaat gedragen. Inhoud is niet van tel. De verpakking speelt een hoofdrol. Doordat zoveel mensen op hun eigen manier kunnen doorvertellen hoe je je leven leidt en je zaken regelt, moet je steeds meer en meer aandacht besteden aan dat 'hoe'. Je moet voordurend denken aan dat hoe, je PR verzorgen, en minder aandacht besteden aan de inhoud.
Naar mijn eigen ICT wereld kan je dit ook vertalen. Het is niet belangrijk dat je tientallen problemen oplost, maar dat je - voor ieder probleem die je oplost - voldoende aandacht besteed aan het wereldkundig maken van die oplossing, zonder de vermelding van de auteur te vergeten natuurlijk.

0 reacties:

Mogelijk gerelateerde posts